I knew I loved you

Vad krävs för att du ska vilja titta på en film?

Räcker det med att den finns tillgänlig på Internet?
Kliver du bara in i en filmbutik och tar något?
Oftast kanske det bara är ett par starka rekommendationer från olika vänner som räcker.
Ibland kanske det räcker med bara en rekommendation.
Eller så har filmen lyckats få bra recensioner av en enad kritikerkår.
Fast du kanske istället blev intresserad av handlingen då du läste summeringen på baksidan av fodralet.
Med en bra titel kommer man långt också.
Men du kanske bara tittar på tvåan, trean, fyran eller varför inte femman som står strax efter titeln?
Spelar en av dina favoritskådespelare?
Har regissören till filmen gjort något bra den senaste tiden?

Inga av dessa punkter passar in på vad som ser ut att bli årets filmhändelse. Kanske till och med decenniets.
Regissören står bakom ett par juveler i filmhistorien.

Han gjorde den bästa Alien-filmen.
Han startade hela Terminator-franchisen och toppade den sedan med den bästa uppföljaren någonsin.
Han står bakom en av dom skönaste actionkomedierna någonsin, True Lies.
Han ägde sönder alla snyftarfilmer med Titanic, vars koncept har blivit efterapad ända sedan dess.

James Cameron rörde vid mycket under 80- och 90-talet, allt blev till guld. Han har inte ägnat sig åt långilm sedan Titanic. Det var 12 år sedan. Att James Cameron bestämde sig för att regissera en film igen skapade löpsedlar.

 

James Cameron's Avatar


Jag vet nästan ingenting om Avatar förutom att James Cameron står för regi. Det räcker gott och väl, jag hade ändå bestämt för att se filmen innan den ens hade en titel. Vad handlar den om? Vem spelar? Vad tycker alla andra om den? Helt oväsentligt i det här fallet.

För höga förväntningar är aldrig bra, men det skiter jag i den här gången. Blotta tanken på Avatar får mig att vilja brista ut i sång!

I knew I loved you before I met you
I have been waitin all my life

Biljetterna släpps idag.


Kommentarer
Postat av: Jaqub

James Camerooooooooon!

2009-12-09 @ 09:32:29
Postat av: Skog

Bittert att jag drar till usa den 18e... hade jag vetat om det hade jag dragit den 19e ist. true story. Men jag får väll se den med familjen i usa (jag är en drygjävel som helst ser film själv!)

2009-12-09 @ 21:08:23
Postat av: Ludde

Den 18e smäller det!

hämtade biljetterna på lunchen :)

2009-12-09 @ 22:02:12
Postat av: Viktor

Jaqub: Jakkybb!



Skog: Jag trodde du hade mer koll än så! Du var väl till och med på förhandstitten för ett par månader sen?



Ludde: Word!

2009-12-09 @ 22:22:39
URL: http://laktosfritt.blogg.se/
Postat av: Jaqub

Jag var på förhandstitten. Det var jävligt grymt. Icke 3d trailers gör inte riktigt känslan någon rättvisa. Det var riktigt tight!

2009-12-11 @ 14:25:30
Postat av: Viktor

Det kanske den var. Men den kan inte varit ens i närheten som hela filmen. Jag säger bara phew!

2009-12-19 @ 02:45:12
URL: http://laktosfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0