Facebook, here I c...

Jag har inte Facebook (behöver jag verkligen länka den här gången? Okej då). Det ligger inget motstånd till Facebook bakom det ställningstagandet. Tvärtom tycker jag att det är en lysande grej som i princip alla kan ha nytta och glädje av. Grejen är den att jag har ett eget problem.

Jag är nämligen en nykter communitynarkoman som har lyckats få struktur på sitt liv efter att ha varit nere och krälat i Lunarstorm-träsket i början av detta årtusende.

Det var svåra tider. Jag gjorde ungefär 20 inloggningar om dagen, med modem! Jag skrev hela tiden i människors gästböcker, la upp bilder, byggde riktigt pretentiösa kryp-in och, sist men inte minst, tömde större delen av mitt inre över dagboksfunktionen.

I efterhand kan jag se hur desperat jag var efter uppmärksamhet. Jag räknade dagligen hur många som varit inne på mitt kryp-in (något som jag inte aaaaaalls gör på den här bloggen... eehh *nervöst skratt*) och under gymnasiet nådde det redan förvridna förhållandet mellan mig och Lunarstorm sin topp. Kryp-inet var svart, dagboksinläggen var svarta, fortfarande lika många inloggningar per dag.

Efter studenten 2004 rann lyckligtvis hela engagemanget ut i sanden och idag kan jag ärligt säga att jag är helt fri från Lunarstorms bojor. Som tur var träffade jag min fru på Lunarstorm så... allt var värt det.

Iallafall, jag har på grund av min historia varit minst sagt avvaktande när det kommer till Facebook. Sen när det inte var någon fluga som dog ut efter ett par månader satte jag ner foten och gjorde det till en princip att inte skaffa det. Och när det blivit en principsak är det no turning back, vare sig jag vill det eller inte.

Men.

Dom senaste veckorna har saker och ting långsamt förändrats. Jag har loggat in på min frus Facebookkonto och kikat runt på alla bilder som det finns, familj och vänner, gamla som nya. Det är lätt att förstå charmen med det. Men, behöver jag verkligen ännu en anledning att sitta framför en skärm? Det har tidigare varit enkelt att hålla sig borta, bland annat med tanke på att jag har en bundsförvant i kyrkan som heller inte skaffat det.

Nu har det dock hänt något som ger Facebook fördel i denna argumentation. En kommande uppdatering till min svarta, förlåt, africanamerican älskade Playstation 3 kommer att integreras med självaste Facebook:


Share Trophy information? Ja tack!


Det kanske blir ändring på den här bojkotten iallafall...


Kommentarer
Postat av: Ludde

I knew'd you come around!

2009-11-18 @ 22:40:01
Postat av: Jemini ♥

Hey girl!

Vill bara tips om en grymt bra sida om man snabbt vill få mera besökare på



bloggen :) Bli medlem på http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=jemini

Det är enkelt, går fort och du får garanterat massvis av glada läsare! :D

2009-11-18 @ 22:49:17
URL: http://jemini.blogg.se/
Postat av: Ämmii <3

Härligt blogg <3

2009-11-18 @ 23:22:02
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du och dina principer! :D Kom till fb om du vill, ingen press. Men det låter ju som du vill! Kram!

2009-11-19 @ 09:29:51
Postat av: Mia

Hade det varit på facebook, så hade jag tryck på "Like".

2009-11-19 @ 11:17:32
URL: http://miafernando.blogg.se/
Postat av: Johan

Nu har jag läst din blogg från första till sista inlägget sedan kl 6 i morse. Det var nice. Många skratt och gött att få tjyvkika lite i ditt huvud när vi inte direkt hörts så ofta den sista tiden.

2009-11-19 @ 15:04:20
Postat av: Dutten fd Mk

Tänkte att man skulle skriva nå kul till ditt fantastiska inlägg, men hur kan man toppa när självaste Johan B har skrivit till dig..? Om du skaffar facebook så är det en klar anledning för mig att ha kvar min, det skulle vara kul att läsa dina "Viktor is" och säkerligen kunna skratta åt några inlägg och bilder. Jag kommer dock EJ bry mig ens det minsta om dina trophies, men jag skrattade ihjäl mig att det var just den lilla "fisingensomanvänderdet" anledningen. Underbart.

2009-11-19 @ 21:11:59
Postat av: Viktor

Nej, vem bryr om mina trophies? Men det hindrar mig inte från att skriva hejdlöst om det här på bloggen, det är ju upp till var och en att läsa. Men att invadera allas newsfeed med trophyinformation på Facebook är inget jag vill göra. Då tvingar jag ju nästan människor att läsa informationen. Inte riktigt klar med tankarna ännu. Tack för all feedback!

2009-11-20 @ 00:01:15
URL: http://laktosfritt.blogg.se/
Postat av: Johan

alltså "hey girl" måste ju vara så glädjande för dig Viktor. Det är liksom en springa av ljus från glipan i dörren, in i den verkliga bloggvärlden. om du berättar lite om ditt festande och ditt spelinsprerade fashion, kanske du kan hänga med bondinbella och de andra blogggirlsen. Go Viktoria!

2009-11-21 @ 20:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0