Platinumtroféer

En Platinumtrofé erhålls när du lyckats låsa upp alla andra Troféer i ett spel. Så antalet Platinumtroféer är lika med antalet helt upplåsta spel. Behöver jag säga att dom är eftertraktade?

En Platinumtrofé innebär timmar av arbete för att till exempel hitta varje föremål, klara spelet på den svåraste svårighetsgraden, klara spelet under en viss tid, etc etc.
Antalet timmar kan variera kraftigt, min första Platinumtrofé tog jag Januari tidigare i år i spelet Uncharted. Det tog väl kanske 15 timmar sammanlagt. Little Big Planet var däremot tuffare och hamnade på kanske 30 timmars jobb. Eller, jobb och jobb, det är lite av en hobby!


Åtråvärd

Då blir det lite lustigt när det nu finns fyra spel på marknaden som jag själv varit med och utvecklat. Dessa Platinumtroféer blir istället ren prestige i att ha. Självklart måste jag låsa upp allt i spelen där jag själv är med i eftertexterna. Så den här våren/sommaren har handlat en del om att låsa upp Troféer som jag själv varit med och placerat ut, bestämt svårighetsgrad och till sist testat.

Så det var bara att strukturerat spela igenom spelen:

  • Wanted: Weapons of fate  (10 timmar)
  • Terminator: Salvation (2 timmar)
  • Bionic Commando  (8 timmar)
  • Bionic Commando Rearmed
Bionic Commando Rearmed, min personliga favorit av dessa fyra, fick nyligen en uppdatering som gav spelet Troféer. Eftersom det är en nedladdningsbar titel så får man inte en Platinumtrofé vid 100% samlade Troféer, men det stoppar inte mig från att skalla mitt huvud blodigt för att låsa upp allt!
Jag har en Silvertrofé kvar, sen har jag allt. Den får jag genom att klara spelet på den svåraste svårighetsgraden, Super Hard. Det är precis så svårt som det låter. Faktum är att jag själv varit med och bestämt precis hur svåra alla bossar ska vara på den här svårighetsgraden och jag vet att vi skruvade upp alla variabler så att det precis är möjligt att klara.

Det är lite som att slåss mot sin egen skugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0