Luciaräd

13:e December 2009

00:50
Åker hem från Uppsala efter en filmkväll tillsammans med två vänner. Vi såg en bra film och en dålig film.

02:22 Sms:ar min fru att jag är hemma, eftersom hon sover hos en kompis och vill veta att jag är i säkert förvar. Jag pustar ut, klär av mig, sätter mig på toaletten och läser LEVEL.

02:34 Hör nyckeln vridas om till dörren. Tänker att min fru hellre ville spendera natten i sin egna säng.

02:34 + Tre sekunder Dörren öppnas och jag hör sång kommandes från dörrspringan.

02:34 + Tre sekunder + Ett ögonblick Hör stämmor på sången från dörrspringan. Det är alltså någon utöver min fru som är på väg att se mig halvnaken (den avslöjande halvan). Jag kastar mig upp från toaletten och stänger dörren till toaletten blixtsnabbt. Med toalettedörren öppen ser man nämligen hallen från toalettsitsen. Jag klär på mig litegrann.

02:35 Öppnar dörren långsamt igen och ser min fru som pepparkaksgumma och hennes övernattningskompis (du vet, hon som trodde att jag låtsades vara kvinna på min blogg) som Lucia. Dom är inne på sin andra sång.

02:37 Efter tre sånger smyger dom ut till "Tippetippetipptapp".

03:14 Somnar.

12:20 Stiger upp och rör mig omkring i lägenheten. Saker och ting känns annorlunda. Jag känner mig annorlunda. En viss känsla har krupit på mig under natten. Julkänslan. Trots att snön som föll igår kväll har smält bort så bär jag nu på julkänsla. Ett Luciafirande gör mycket, även om det i det här fallet innebar en väldigt pinsam situation. Som tur var hann inte övernattningskompisen se något av mina privata kroppsdelar.

14:53 Träff med Tjugofyrakyrkan där det bjuds på laktosfri risgrynsgröt. Blir undervisad av Marcus Ardenfors, det handlade om tjänande och var väldigt näringsrikt!

18:44 Kommer hem igen och börjar förbereda parmiddag med en vän.

20:12 Äter hemmagjorda hamburgare med hasselbackspotatis, galet gott.

22:14 Efter lite New Super Mario Bros Wii tillsammans går gästerna hem.

23:23 Färdigdiskat i diskhon och färdigborstad i munnen. Ett fantastiskt dygn som blev det dygnet som kom med julkänslan till mig. Snart är det jul!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Underbart! Jag saknade lucia, men hoppas på julstämning ögonaböj när jag kommer hem på fredag (ska genomföras med julmusik i kombination med kasst väder).

2009-12-14 @ 10:02:09
Postat av: Daniel

jag har läst.

2010-02-08 @ 16:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0