Grand Theft Auto IRL

Vår bil har blivit stulen. Jag steg upp extra tidigt imorse för att hinna lämna in den på reparation (startmotorn är trasig och bilen har fått stå sen den 14:e februari) innan jag skulle till jobbet. Döm av min förvåning då jag kom till parkeringsplatsen och så var den inte där. Puts väck.

Inget glassplitter på marken, det är nog den enda ledtråden jag har än så länge. Jag ringde runt till familjemedlemmar och frågade ifall dom lånat bilen eller om dom av någon anledning skulle veta något. Jag ville verkligen veta att den var stulen innan jag polisanmälde. Nu vet polisen, försäkringsbolaget, bilbesiktningen (den skulle besiktigas om ett par veckor) och mamma att den är stulen.

Överraskande nog så är jag inte upprörd alls av detta. Det var mer av ett "jaha, den är visst stulen". Jag är mest bara glad över att jag inte jobbar på JYSK längre, eftersom utan bil skulle restiden till det jobbet öka från 20 minuter till 90 minuter. Det enda är väl att vi får låna någons bil när det är dags för storhandling.

Jag undrar vem som ligger bakom detta. Det kan knappast vara något kriminellt nätverk som spanat in bilen länge. Vem suktar efter en NISSAN SUNNY från 1992? Min gissning ligger på ett gäng ungdomar som inte har något bättre för sig under sportlovet än att bryta sig in i och kanske till och med tjuvkoppla bilar.

Det är säkert alla dessa GTA-spel som får ungdomarna att fullständigt balla ur! Om spelet kan få skulden för skadegörelser i blomsterlådor så kan dom få skulden för en bilstöld, inte sant?
Ähum...


Niko Bellic från Grand Theft Auto IV

Hmm, det är iallafall inte Niko Bellic som är skyldig. Som vederbörande ser på bilden så innehåller hans bilstöldsmetod krossat glas vilket inte fanns på brottsplatsen.

Och ja, du gissade rätt. Den här bloggen kommer att innehålla många långsökta paralleller mellan min värld och spelens värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0