Trofétorka

Varje dag jag kommer hem nu för tiden behöver jag gå emot impulsen att automatiskt sätta på PS3:an. Vilken tid på dygnet det än är så vill jag sätta på den. Det här beror på en tävling som pågick under December månad. Tävlingen gick ut på att få så många Trophies som möjligt. Trophies är lika med poäng och fungerar som ett slags belöningssystem på Playstation 3. Under tiden jag spelar ett spel så kan det helt plötsligt dyka upp en Trophy, för att jag klarade ett kapitel i spelet, gjorde en avancerad manöver tillräckligt många gånger eller nåt annat.

Dessa Trophy-poäng från alla typer av spel sparas på en profil på min PS3:a. Tävlingen gick ut på att ha så många Trophy-poäng som möjligt fram tills årsskiftet. Den person som hade mest när 2009 började blev utsedd som bäst i hela hela världen.

Det var en otroligt rolig tävling som pågick dygnet runt. Men det är också skönt att det är över. Jag vill aldrig att mitt spelande bara ska handla om att skaffa Trophies. Därför är det lite rehabilitering att istället sätta på PS2:an och spela klart Okami som jag var mitt uppe i när Trophy-vadet blev verkligt. Inga Trophies här inte! Men heller inte sladdlös kontroll och HDMI-utgång. Oavsett så stormtrivs jag i detta spel. Vackert är ordet som bäst beskriver det, otroligt vackert.

Nu ska jag värma på lite mammagjorda julköttbullar och fortsätta spela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0