LinslusLudde!

Jag vet mycket väl att jag smög in lite snyggt i förra inlägget att jag inte längre jobbar med spelutveckling. Det stämmer alldeles utmärkt, jag blev uppsagd på grund av arbetsbrist och gör nu mitt bästa i att skaffa mig ett nytt jobb. Mellan jobbansökningarna fixar jag Troféer till alla spel som jag varit med och utecklat.

För nu har GRIN tre purfärska spel ute på marknaden, nämligen Wanted: Weapons of Fate, Terminator Salvation och sist men verkligen inte minst Bionic Commando.

En vän och föredetta kollega har använt mediahändelser som kretsar kring dessa spel till sin fördel och exponerat sig själv i tidningar och hemsidor världen över. Det började redan i Augusti 2008 då Bionic Commando Rearmed, också utvecklat av GRIN, släpptes till Xbox360, Playstation 3 och PC. Den amerikanska hemsidan GameTrailers la upp sin videorecension på spelet och under två sekunder (2:33 - 2:34) av den recensionen visas en lista över vilka som är dom tio snabbaste i världen att klara en särskild bana. På plats tio står Lufo, han går under ett annat alias men jag vet mycket väl vem som står bakom det smeknamnet! LinslusLudde är född.

Spola fram till April 2009, nyheten att Bionic Commando ska få ett nedladdnigsbart demo till Xbox360 ger vår kära linslusLudde en ny chans att synas i spelvärlden. Spelbloggen Kotaku lägger upp nyheten den 15:e April och skriver att... vänta. Vad är det för bild dom använt sig av? Vems namn är med på bilden?


Gå hit för att läsa om nyheten och även se en större version av bilden

Vem är den cyanfärgade spelaren? Jo, "ludvigvikstrom" som det så fint står ovanför hans huvud. Inte särskilt subtilt den här gången. Den här bilden har sedan dess synts till på diverse hemsidor och tidningar som recenserat Bionic Commando. LEVEL, sveriges bästa speltidning är en av dom tryckt denna bild på papper.

Vad ska LinslusLudde hitta på härnäst? Det får vi allihop vänta och se...


Att min bitterhet beror på avundsjuka är inte alls sant. Det är inte så att jag egentligen vill ta all plats i alla mediahändelser själv och skryta om hur jag är med i Behind the Scenes-filmer till Bionic Commando Rearmed *host* 4:51 till 5:37 *host*. Sen har man ju också namngett den ovan nämnda banan som "Lufo" är med i.

Nä, det vore ju bara larvigt att stoltsera med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0