Gamereactor vs LEVEL

Gratistidningen Gamereactor är inte mycket att hänga i julgranen. Visst, den är gratis, släpps en gång i månaden och rapporterar om och recenserar spel. Men i jämförelse med LEVEL faller den platt på alla punkter. LEVEL har matigare artiklar som är fyllda med personliga reflektioner, intressanta analyser och spelrecensioner som är roligare att läsa.

Allt det där saknar Gamereactor. Antingen är något råfett eller så är det så dåligt att det luktar illa. Allt som är dåligt på Gamereactor luktar illa. Luktar gammal buffalopung, gymnastiksko, tubsocka, mjölkpaket, cowboy. Jag vet inte hur många recensioner jag läst där dom hittat på en ny illaluktande grej dom kan jämföra det dåliga spelet med. Vad trött jag blir.

Men!

Om vi pratar onlinesatsning så slår Gamereactors hemsida Gamereactor.se LEVELs hemsida Loading.se med hästlängder. Eftersom Gamereactor är en gratistidning så bryr dom sig inte att recensionen måste komma på pränt i tidningen först, därför är dom alltid först med recensioner (ibland är det ju nästan mer värt att vara först). Dom delar mer än gärna med sig av artiklar som är varit med i/är med i tidningen. Men det bästa med hemsidan är redaktionsbloggarna.

Vinnaren!

Chefredaktören Petters blogg handlar om spel, film, serier, amerikansk läsk och godis, UFC, kläder och annat härligt. Den är matig, nästan alltid intressant, snygg och uppdateras flera gånger varje dag.

Jonas blogg handlar i princip bara om spel. Många inlägg dedikeras till att försöka se in i framtiden och spå vad som kommer hända i spelvärlden. Naturligtvis är det inte alltid rätt men förvånansvärt mycket visar sig stämma och jag läser hans tankar med högsta vördnad.

Sen slänger jag oftast ett öga på Eriks blogg som handlar om film och bara film. Roliga listor, sågningnar och hyllningar, en bra blogg.

Gamereactor.se, mycket bättre än sin tiding.

Loading.se, mycket sämre än sin tidning.

Här är nyhetsflödet väldigt sporadiskt, väldigt få artiklar läggs upp och bloggarna handlar till 95 % om olika indiespel som redaktionen hittat på nätet. Jag har inget emot indiespel men skulle gärna höra vad redaktionen tycker om det som händer i spelvärlden dagligen, är det för mycket begärt? För övrigt är designen på bloggarna jättedålig vilket gör alla bloggar på hemsidan onödigt svåra att läsa. Tobias Söderlunds blogg är förvisso väldigt väldigt bra men annars finns det inga ljusglimtar här inte.

Jag förstår ju såklart att mycket av texterna sparas till dom betalande prenumenanterna, men bättre kan ni!

Kommentarer
Postat av: Daniel

bra att veta om jag skulle vara sugen på att läsa en blogg till förutom din!

2010-07-30 @ 04:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0