Final Fantasy XIII recenserat

Utan tvekan den största titeln jag recenserat. Sjukt påkostat, sinnessjukt efterlängtat, febrigt omtalat och galet enormt. Jag valde det japanska omslaget här bredvid, det är mycket snyggare än det europeiska (tjej med svärd, kom och köp!).

Jag kände mig väldigt liten när huvudmenyn projicerades i 1080p mot mina ögon, ackompanjerat av en vacker pianoslinga. Det här är Final Fantasy för en ny tid och generation. Snacka om utmaning att se igenom alla förväntningar till detta spel och få till en rättvis recension.

Final Fantasy är en serie som jag gått bredvid i snart 20 år och spelat många delar av (sexan, sjuan, åttan, nian och tian i ordningen åttan, tian, sjuan, nian och sexan). Det här var första gången jag spelade det i samband med release, av någon anledning har jag alltid väntat något år för att sedan spela det. Kanske för att slippa all hype kring det. Att spela en så skållhet titel som Final Fantasy XIII två veckor innan alla andra var minst sagt svindlande. Tänk om jag hade fått se mig själv nu för femton år sedan, jag hade blivit/varit stolt!

Min recension är nu uppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0