GAMEX - Spelmässa i Kista


Sist jag var på spelmässa var det som spelutvecklare

På ett fint litet bananskal lyckades jag glida runt på GAMEX ikväll. Ett par härliga timmar! För att vara första försöket för Sverige att få till en spelmässa är jag imponerad. Jag gled runt bland alla montrar och kikade för det mesta, men jag fick ändå pröva ett par saker.

 

Jag testade en bana på Little Big Planet 2, ett spel som kommer i januari. Jag hade väntat mig Killzone 3 men hittade det ingenstans. Lite besviken men glad över att det här spelet fanns där, det visste jag faktiskt inte innan jag kom dit! Spelet har en hookshot som jag fick chansen att testa. Ingen större förändring sen ettan, men så testade jag bara en bråkdel av spelet också. Jag ser fortfarande väldigt mycket fram emot det.

 

 

Ingen spelmässa utan Solid Snake, huvudkaraktären i Metal Gear-serien. Trots att han inte var aktuell i något nytt spel för fem öre.

 

Utöver det var jag med i en Mario Kart Wii-tävling där man skulle få den bästa tiden på Toad Factory, valfri karaktär och fordon. Jag kom 20 sekunder efter hon som har den bästa tiden.

 

Jag tog chansen att få hålla Pro-gitarren som släpptes till Rock Band 3 förra veckan. Den har strängar och över 100 knappar som ska imitera en riktig gitarr så bra som möjligt. Jag har stora planer för Rock Band 3 i vårt vardagsrum...

 

Jag passade på att testa Battlefield: Bad Company 2 Vietnam ett par minuter. Jag slutade ganska fort, eftersom alla andra var snipers. I samband med det såg jag en skön snubbe som såg ut att ta sitt spelande på största allvar:

 

 

Tänk att sitta på en mässa iförd rånarluva och spela spel.

 

 

Nintendo var där med Kirby's Epic Yarn och Donkey Kong Country Returns.

 

Jag stod och väntade på att få spela det, före mig var en pappa och hans kanske 9-årige son. Pappan spelade helt värdelöst och förstörde för sonen hela tiden. När han såg att jag stod och väntade lämnade han över kontrollen till mig. Sonen ville dock stanna kvar, han spelade ju för bövelen ett hett efterlängtat spel innan det kommit ut på marknaden! Då sa pappan:

 

- Okej Viktor, stannar du kvar här då och spelar?

 

- Alright, då blir vi två stycken Viktor som spelar! svarar jag.

 

En i det närmaste magisk känsla infinner sig, jag visste precis hur den här pojken kände inför att stå framför montern och spela ett osläppt spel. Han ville inte slita ögonen från det. Jag har varit han, hade jag fortfarande varit nio så hade jag också stått där men munnen öppen.

 

Men det var nog bara jag som kände det, pojken blev lite otrygg efter tio sekunder och stack iväg till sin pappa. Jag lyfte upp Diddy Kong (som han styrde) på min rygg och klarade resten av banan själv. Jag rockade skjortan av alla fiender, gruvvagnar och explosiva tunnor. Spelet rockade också, kommer bli väldigt kul att spela hela spelet senare.

 

Funderar du på att gå till GAMEX, gör det. Den är helt klart värt det. Senaste LEVEL-tidningen gratis, fri utdelning av presentkort på GameStop, mycket tävlingar och utlottningar, mycket annan försäljning av nya och gamla spelrelaterade saker. Mässan började idag och fortsätter helgen ut.


Kommentarer
Postat av: danielawesome

2010-11-05 @ 08:47:16
URL: http://danielawesome.blogg.se/
Postat av: danielawesome

bra att jag skrev någonting innan jag tryckte på enter.. :D

Bra skrivet viktor, nu har jag stora förväntningar på mässan tills imorn!

De bästa med den seriösa spelaren var ju att han i övrigt hade kostym på sig :D LOL

2010-11-05 @ 08:50:43
URL: http://danielawesome.blogg.se/
Postat av: Svante

Kul med lite spelmässor i Sverige igen. Sist jag va på en i Sverige var MicroData... nostaligst...



Men är nog sista gången jag gick som vanlig besökare på Tokyo Game Show... Tänk er de bilder ni sett från fulla japanska tåg fast i en lokal på flera tusen kvadratmeter...

2010-11-08 @ 10:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0