Jag är bäst i hela världen

Att göra saker själv har länge varit en skräck i mina ögon. Det är så fruktansvärt mycket som kan gå fel och jag har fegat ur fler gånger än jag kan räkna. Men nu med vår nya lägenhet behövde vi verkligen göra om väggarna i två sovrum. Jag vill inte bli 30 år gammal och fortfarande vara så ohändig som jag är. Därför tog jag tjuren vid hornen.

Det ena rummet står nu klart; slipat, målat och tapetserat av undertecknad. Det har varit ett par tuffa ögonblick och det är inte perfekt, men tillräckligt bra för att jag ska kunna vara väldigt stolt över mig själv:

Tack för hjälpen mamma!

Nu står nästa rum på tur och det känns inte alls lika läskigt.

Nästa rädsla att överkomma: Borra i väggar.

To be continued...

Kommentarer
Postat av: Lydia

Grymt! Man kan ju alltid testa. Själv har jag insett mina begränsingar med finlir (tapeter) slash konsekvenstänkande (lägga golv, sätta kakel) men jag är en hejare på att grovjobba (allt blir enklare när man FÅR ta sönder grejer) samt måla.

2010-10-11 @ 08:53:23
URL: http://www.plastjesus.se
Postat av: Viktor

Tapetsering är finlir med stort F. Och hjärtat gick sönder lite varje gång jag råka riva upp den litegrann.



Ja, att ha sönder saker är både enklare och roligare! Åtminstone under tiden man gör det...

2010-10-11 @ 16:50:52
URL: http://viewtifulviktor.se
Postat av: Susanne

Sweet, du har anledning att bara stolt! Själv har jag nöjt mig med att besegra måleriet och taveluppsättandet. Turligt nog har jag en elektriker-to-be till lillebror så han kommer frivilligt och fixar lampor.

2010-10-11 @ 19:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0