Joakim Hellstedt

Så heter mannen som skapat logotypen du ser här ovan. Jag och Joakim jobbade på GRIN tillsammans, redan då visade han prov på sina färdigheter genom att designa hela vår grafiska profil till mitt och min frus bröllop. Han gjorde även då ett makalöst bra jobb.

Och Viewtiful Viktor blev exakt som jag ville, tack vare honom.

Joakim är en riktigt skön kille som lyckligtvis inte hade något emot att jag och Ludde lyssnade på musik dagarna i ända (Jag och Ludde jobbade rygg i rygg och Joakim satt fem meter från oss). Han fastnade dock aldrig för Super Metroid eftersom han hela tiden "undrade när första banan skulle ta slut".

Om du vill kan du kika runt i Joakims onlineportfölj här.

Kommentarer
Postat av: Ludde

Peace på Hellstedt!

2010-10-05 @ 14:09:35
Postat av: Skog

första banan i super metroid är helt fantastisk!

2010-10-05 @ 17:39:38
URL: http://mysombreroisfantastic.wordpress.com
Postat av: Viktor

Alltså, han menade mer att det aldrig stod "Level 1 complete" och så gick man vidare till nästa. Hela spelet (förutom första biten, introt kan man kanske kalla det) är ju som en enda stor bana. Och det upplägget fängslade honom inte riktigt.

2010-10-06 @ 09:06:10
URL: http://viewtifulviktor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0