They will rock me

Imorgon kväll. Imorgon kväll... imorgon kväll. Då kommer jag gå på förhandsvisning av musikalen We will rock you, som innehåller inte mindre än 25 av Queens kungliga hits.

Jag vill att showen rockar skjortan, byxorna eller motsvarande klädesplagg av mig.

 

Gud är så god, jag får ständigt ta del av saker jag älskar på de mest osannolika sätten. I torsdags fick jag, i två helt olika sammanhang, testa Microsofts Kinect och Sonys Move för första gången. Det var stort!

 

Det här kanske är ännu större. Den som fortfarande lever sent torsdag kväll får se!

 

Uppdatering: Så, vad tyckte jag då? Läs mina (för en gång skull) spoilerfria reaktioner i kommentarsfältet!


Kommentarer
Postat av: Joakim

Ser fram emot att höra vad du tycker - Köpte biljetter till sambon för lääääänge sen och ska se den i oktober! (Håller tummarna för att den äger)

2010-09-09 @ 16:26:23
Postat av: Susanne

Jag tror såå mycket på den musikalen, ser fram emot spoilern efteråt :)

2010-09-09 @ 18:51:59
Postat av: Mia

Haha. Jag skulle gärna vilja höra vilket motsvarande plagg till byxor som du hade kunnat ha på dig. Visserligen vet jag att du gillar srilankesisk sarong, men allvarligt - det passar sig inte på en musikal i Sverige...

2010-09-09 @ 20:15:00
URL: http://miafernando.blogg.se/
Postat av: Viktor

Jag tänkte ägna ett inlägg åt det... men det får bli en kommentar istället.



Jag är lite besviken, bara lite lite. Med låtar som "Somebody to love", "I want to break free" och "Who wants to live forever" så får vem som helst gåshud när de spelas på en scen. Men handlingen var lite för fokuserad på referensskämt och tänkte inte särskilt på att knyta ihop säcken i slutet. Det kändes ärligt talat som att den sista fjärdedelen inte var med. 'Schwoop' sa det så var det slut.



Med det sagt så var ändå många låtar helt obetalbara. Inga av mina ögon var torra och det hände vid ett flertal tillfällen. Men ärligt talat; det är ju helt och hållet Queens och deras odödliga låtars förtjänst!



Mamma Mia var bättre, helt ärligt.

2010-09-10 @ 00:07:07
URL: http://viewtifulviktor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0