Bästa sista bossen - plats 2

Det här skrev jag om det precis efter att jag klarat det, juli 2009.



2. Ōkami - Playstation 2/Wii, 2006
Ju mer jag avslöjar om slutet, desto mindre chans är det att ni får ändan ur vagnen och spelar igenom det. Förutom den första timmen som innehåller en överraskande dålig inledning så är det bland det bästa jag spelat, någonsin. Seriöst, det är det bästa Zeldaspelet (som inte är Zelda) du någonsin kommer spela. Det tar upp ämnen som profeter, profetior och tro genom sagoberättande. Det är just vad Ōkami är, en vacker saga om en värld som står under ett fasligt hot: Evigt mörker från Yami, även känd som "Emperor of Everlasting Darkness". Hur kan det bli något annat än fantastiskt med en slutboss med det namnet?

Jag tänker inte säga mer än så. Spela spelet istället. Låna det av mig, låna det av någon annan. Spela det på Playstation 2 eller Wii. Spela det bara! Se så, schas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0