Dagboksinlägg #4

Den här gången behöver jag faktiskt försvara mig själv. Den här texten måste faktiskt sättas in i det sammanhanget det skrevs, nämligen tonåren. Du vet, tiden då det var fullt normalt att skryta om vad för idiotiska påhitt man haft för sig under helgen. Skjuta fyrverkerier mot hus, smälla smällare i portar och busskurer, ställa ut gatupratare på bilvägar, sno cyklar, tända eld på soptunnor, tända eld på kundvagnar, tända eld på... ja, många olika saker. Då ACAB var något som kompisarna faktiskt skrev på väggar.

Ja, jag håller med dig Bagheera, så utomordentligt fånigt!

Jag märker faktiskt nu att den här texten är riktad minst lika mycket mot mig själv (för 10 år sedan). Here goes...


Nördig eller olaglig, det är frågan
9 april 2001

En sak som jag bara måste ta upp i min fina och oskyldiga dagbok.

Nördig eller olaglig, vad är du helst?


Människor skäms inte för att åka fast för fortkörning

Människor skäms inte för att vara fulla
Människor skäms inte för att röka
Människor skäms inte för att sno bilar
Människor skäms inte för att snatta
Människor skäms inte för att krossa rutor

Människor skäms dock för att vara nördiga.

Man kan springa omkring och sno bilar, snatta, vara allmänt tuff. Men att vara nördig, det går ej.
Man måste har rätt kläder
Man måste säga rätt saker
Man måste se ut på ett visst sätt
Man måste ha en skön stil

Men att bry sig om lagen, vem bryr sig?


Har du tänkt på detta?

Jag tror ALLA på denna jord bidrar till detta och kan känna sig mer eller mindre träffade.

tänk på saken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0