Dagboksinlägg #5

It's a heartache
Nothing but a heartache

Hits you when it's too late
Hits you when you're dooooown

Du gissade rätt! Mer hjärtesorg, precis som tidigare. Lyckligtvis en vettigare text den här gången. Alltså ingen text som slaktar sig själv, harikiristyle.

Det är regnvatten jag svääääär

Tur är orättvist
14 april 2001

När man hittar den man vill dela sitt liv med (eller iallafall vara nära och tillsammans med ett tag) behövs charm, mod och den där blicken bland annat. Mod är väl det viktigaste i det hela eftersom mod behövs för att kunna få kontakt med flickan (eller pojken).
Man kan använda charmen, humorn och den sociala kompetensen för att skapa en relation med flickan.
Men den sista lilla biten som behövs är tyvärr tur.
Det jobbiga med det är att tur är så orättvist.
Tur gör man sig inte förtjänt av.
När en människa föds får den personen en påse med tur kan man säga. Och den turen sprids ut över den personens liv. Turen sprids ut helt oregelbundet. Turen kommer och går som den vill.
Tur finns hos alla.
Tur kan komma i dom mest onödiga situationerna.
Detta utnyttjas av personer som tjänar pengar på att folk tror att dom kommer att ha tur just i det rätta tillfället. I det menar jag vadslagning på hästar och enarmade banditer.
Men det jobbigaste är när det gäller förhållanden. Den där lilla biten av tur som måste komma i exakt rätt tillfälle.
Hoppas jag får tur när jag som mest behöver det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0