Tjugofyra stycken bra timmar

Efter jobbet igår hämtade jag min bil på verkstaden, det visade sig kosta ungefär en tredjedel av det jag trodde det skulle kosta. I bilen ringde jag en gammal vän och vi hade ett härligt samtal. På vägen fick jag en lista av min fru på saker som behövdes hemma. Jag svängde av i Huddinge Centrum och handlade, passade även på att plocka på mig Max Friscobröd till hamburgare.

Väl hemma hade min fru gjort matlådor till mig för hela veckan, jag ställde mig och fixade ihop två hamburgare till middag. Asagott. Efter middagen tränade jag min axel en liten stund.

Vad som följde sedan var ett drygt tre timmar långt pass med The Legend of Zelda: Skyward Sword, tillsammans med min fru i soffan som satt och pluggade. Det blev faktiskt som ett fortsatt träningspass för axeln, man sitter och vrider och flaxar med armarna stup i kvarten i det spelet. Skyward Sword alltså, årets spel? Mycket möjligt. Portal 2 kanske kan mäta sig men det återstår att se.

Sedan läggdags. Sedan lite sovmorgon för att tillsammans gå till barnmorskan nu på morgonen. Allt stod perfekt till med både Yoshi och blivande mamman. Efter det tog jag tåget mot jobbet, men blev strandad i Centralen en stund. Då passade jag på att gå till mitt favoritWayne's som ligger ganska precis vid spärrarna där. Även fast det var nästan två år sedan som jag var stammis där så kände de igen mig och kunde min favoritbeställning utantill. Sådant är jag extremt svag för. Där satt jag, på Centralen och smuttade på min favoritköplatte och lyssnade på Muse i mobilen.


Låtarna lät extra hårda, orden jag la i Wordfeud satt extra fint, allt var helt enkelt extra bra. Kanske är tiden innan en förlossning på det här viset? En nagelbitarförväntan blandat med euforisk känsla i magen? Jag är i alla fall snart inne på 24 timmar eufori. I hopp om att kapsla in den här känslan så skriver jag det här inlägget idag.

Tack Gud för min fru, mitt blivande barn, min familj, min kyrka, mina vänner, mitt jobb (och Skyward Sword)!

Kommentarer
Postat av: Christine

Låt oss göra det till 48 timmar!!



Puss

2011-12-06 @ 16:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0