Fredagen den 27 april 2001, klockan 15:54

Det hade varit kul att lägga upp det här på jubileumsdagen, som mina dagboksinlägg, men det kan inte alltid bli perfekt.

Klockslaget och datumet ovan är ett mycket viktigt datum. Det blev startskottet för vad som ska komma att bli något mycket viktigt för mig. Livsviktigt.

Som så mycket av innehållet i den här kategorin så handlar det om Lunarstorm. På Lunarstorm hade man så kallade "krypin" som var ungefär som en profilsida man har på Facebook idag, fast man utformade den mer som en hemsida.

Sedan kunde man gå in och kolla vilka användare som varit inne på ens krypin. Så jag satt ofta och surfade runt och letade efter personer i ens klass/skola. Under en session hade jag helt slumpvis varit inne på ett krypin som tillhörde en speciell person. En mycket speciell person.

Hon var 14 år gammal och gick i sjuan, två klasser under mig. Vi hade aldrig tidigare haft någon som helst kontakt. Men eftersom jag av en slump surfat in på hennes krypin så såg hon det och gick in på mitt krypin. Efter det bestämde hon sig för att skicka ett meddelande till mig över Lunar.

Fre 27 apr 15:54
Från: Cribban_87
Ämne: Hej
Du hade gått in på mitt krypin.... så jag tänkte kolla vem du var bara!
Går också i Falkberg.... 7 röd.....!
Du kan ju maila i fall du känner för det!


Själv gick jag i nian och ni minns säkert vad man tänkte om sjuorna då. Just det, småglin. Cribban_87, seriöst?

Det var så här vi fick första kontakten och för tio år sedan var vi i princip främlingar. Vi träffades inte öga mot öga förrän nästan ett år senare (april 2002) och det var också helt av en slump!

Två slumpmässiga händelser senare hade vi alltså träffats på riktigt. Varför är det här viktigt då?

Jo, för idag är jag nämligen gift med Cribban_87.

Kommentarer
Postat av: Lydia

Cribban! It shall be her name.



Men jag hänger inte med på datumen alls. Blogginlägget heter 27 april 2001, men lunarinlägget från 21 april 2001?

2011-06-20 @ 12:35:34
URL: http://www.plastjesus.se
Postat av: Viktor

Felskrivning av mig...



Har ändrat det nu, bra uppmärksammat!

2011-06-20 @ 12:36:54
URL: http://viewtifulviktor.se
Postat av: cribban_87

Jag älskar dig!

/Fru

2011-06-20 @ 14:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0