Kan det här vara världens bästa film?

Vissa uttalanden man gör får man leva med länge. Att jag frågade "Är John Lennon död?" för ett par år sedan får jag fortfarande äta upp och kommer säkert få göra länge till.

Sakerna man säger behöver inte ens vara puckade som exemplet ovan. En gång för många år sedan sa min mamma att hon föredrar filmer "som är baserade på verkliga händelser". Inget fel med det alls, ingen science-fiction eller fantasy för hennes del bara.

Men det har inte hindrat oss syskon från att driva med det uttalandet, exakt varför vet jag inte.
Vad ska vi ge mamma i present? Något som är baserat på en verklig händelse.
Mamma, vad vill du äta för middag ikväll? Något verklighetsbaserat kanske?


Jag påmindes om detta då jag i helgen såg en film med titeln Julie & Julia och möttes av den här öppningsbilden:

Mamma, jag har precis hittat din bästa film ever!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Igenkänningsfaktorn på detta inlägg är störst någonsin. :)

2011-06-05 @ 20:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0