Laktosfri gräddglass

Riktig glass äter jag inte längre. Det knyter sig i magen av saknad varje gång jag går förbi en frys med Ben & Jerry's-loggan på. Jag kanske ska ta och unna med någon gång snart ändå. Ett par av deras smaker är faktiskt värt det.

Men annars äter jag bara mjölkfri glass. Tofulines sojabaserade glass är faktiskt god. Vanilj- och chokladsmaken är vad jag i princip alltid köper hem till frysen när det är glassdags. Standard liksom.

Därför blev jag överraskad när jag blev bjuden på glass häromveckan:

Seal of quality

Laktosfri gräddglass!? Varför har jag inte letat efter det tidigare? 'Mjölkfritt' blev ledmotivet i min sökan efter laktosfri glass, när jag egentligen skulle letat upp glass som gjorts på laktosfri grädde.

No offence Tofuline, du är ett klart godkänt alternativ till laktosfri glass, men du har inte en chans emot riktig grädde. Det kändes som att min tunga hittade hem när jag åt detta. Krämigt är bara förnamnet.

Yo dawg, we heard you like donuts 'n ice cream
so we put a donut in your ice cream
so you can eat donuts while you eat ice cream

Kommentarer
Postat av: JEB

Men är munken verkligen laktosfri? Den har ju choklad på toppen.

2011-06-03 @ 02:12:40
URL: http://jebtolken.blogg.se/
Postat av: Nina

Ojojoj, vad du har mycket glädje framför dig nu då! Helt plötsligt finns det massor av olika sorters laktosfri glass i välsorterade frysdiskar. Och faktum är att den du har på bilden är den jag tycker smakar mest articifiellt av dem alla, så kör hårt!

2011-10-13 @ 17:58:28
URL: http://laktosfritt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0