Renoveringsryck

Renovering fasar in och fasar ut i jämn takt. Vardagsrummet blev målat och ommöblerat under Kristi Himmelfärdshelgen. Sedan fick vi äran att ärva min mormors köksmöbler, det blev ett överraskat lyft för hela lägenheten!

Bilder kommer, jag lovar.

Något som länge legat högt på prioriteringslistan är att hitta en sänggavel till sängen. Nu har vi haft sängen mot de påkostade tapeterna i många månader. Långsamt har vi nött ner tapeten med våra huvuden och kuddar. Varje gång jag tittat på det i dagsljus så har det gjort lite ont i mig, efter det svettiga arbetet att få upp dem. Sänggaveln var tvungen att vara högre än sängen (som är lite ovanligt hög) och lägre än sänglampan (som jag så snitsigt borrat upp själv). Den skulle vara vit och minst 180 cm bred. Med alla de kraven blev det inte särskilt många alternativ kvar, och vi hade ingen större lust att betala flera tusen för den heller.

Igår hittade vi en specialbeställd sänggavel på Blocket. Perfekt och billig.

Att köpa saker på Blocket.se är roligt. Man kan komma över alla möjliga saker riktigt billigt och få anledning att köra bil. Men den stora nackdelen är att det blir en sådan hets. Hittar man något måste man hoppa på det direkt och ligga på som en ungdom ute efter ett sommarjobb.

Maila går inte för sig, alla över 40 kollar sin mail två gånger om dagen. Ringa är det enda som gäller och sällan får man svar. Tala in på telesvar och ett SMS, sedan är det bara att vänta. Och helt plötsligt sitter man som på nålar och kan knappt bärga sig på att få svar.

Visst, när det väl går igenom och man har grejorna hemma känns det väldigt bra. Men det är inte som att gå in i vilken butik som helst, plocka det man vill ha i sin egna takt och sedan traska över till kassan.

Med det sagt; en sen kväll i Nockeby igår, en sänggavel och två sängbord rikare. Jag är väldigt trött idag.


Nu får renoveringen fasa ut ett tag. Ja, vi säger så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0