Nextbox

Finurliga ordvitsar åsido.

Ett annorlunda jobb för FZ blev färdigt precis. Jag och redaktören Tomas har sammanfattat rykten om Microsofts nästa konsol. För er som inte är insatta: Det pratas sjukt mycket om nästa generations spelkonsoler just nu, inte minst Microsofts nästa maskin, uppföljaren till Xbox 360. Döper de den till Xbox 720 är de dumma i huvudet. Min lillasyster tyckte redan 2006 att Xbox 360 var ett puckat namn. Och tänker man efter så är det just det. Puckat.

Själv äger jag ingen Xbox 360 och är inte intresserad av att göra det heller. Jag ser till att spela dess exklusiviteter med generösa vänner som äger den istället. Och uppföljaren? Inte särskilt intresserad heller. Men spelvärldens nästa steg är spännande att spekulera kring.

Artikeln/nyheten är nu uppe på FZ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0