The Legend of Zelda: Skyward Sword

Vi är mitt uppe i den fetaste spelhösten/vintern sedan... ja, har den varit större någonsin tidigare?

Battlefield 3, Modern Warfare 3, Dark Souls, Batman: Arkham City, Assassin's Creed: Revelations, Mario Kart 7, Super Mario 3D Land, Skyrim och Gears of War 3 är alla mer eller mindre sjukt efterlängtade titlar som släpps oktober, november eller december i år.


Men i min värld slår inget av dem The Legend of Zelda: Skyward Sword. Det första ordentliga Zeldaäventyret exklusivt för Wii, fem år efter vi fick Twilight Princess. Ett nytt Zelda är gåshud, mys, nostalgi, äventyr och spänning tillsammans i en härlig soppa.

Jag lyckades lägga vantarna på det ute i Hallonbergen igår eftermiddag. Tågresan hem kunde inte gått långsammare (kändes det som). Under middagen med min fru kände jag mig nästan 20 år yngre, jag satt till slut och stampade med fötterna för jag ville gå från bordet och spela Zelda för allt jag var värd.

Och nu är jag drygt tre timmar in i spelet. Det är fantastiskt. Wii Motion Plus utökar upplevelsen helt klart. Det är den här rörelsekänsligheten vi alla trodde skulle finnas i Twilight Princess.

Recension kommer senare i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0