Bordsplacering

Finns det någon familj där ute som inte har fasta bordsplaceringar till vardags? Jag har väldigt svårt att tro att det skulle finnas det.

Konsekventa bordsplaceringar är viktigt; inget bråk när det är matdags, alla har sina zoner att ha armarna på och den som är yngst får sitta närmast mamma och pappa. Jag har tagit mig friheten och rita ut bordsplaceringen hos min familj under min uppväxt, från mitt perspektiv såklart.

 

(Gjord i RageMaker)

 

 

Ni får försöka fylla i namnen på de andra kring borden så gott ni kan. Så långt bak som jag kan minnas så har jag suttit med ryggen snett mot ingången till köket. Detta resulterade i att jag, tillsammans med min pappa, var sist med att se vem som kom in i köket, när nu någon klev in i köket.

 

Det var alltid en obekväm vändning (speciellt med mat i strupen) inblandad när någon gäst eller sen familjemedlem kom in i köket.

 

Jag har märkt att detta har påverkat mitt sätt att placera mig kring ett bord idag. Jag väljer ofta platsen som ger bäst utsikt över ingången till rummet. Ingen tvångstanke á la Jason Bourne/Jesse James, men det händer ofta nog att jag började tänka på det häromsistens.


Kommentarer
Postat av: Danielawesome

jag är så badass så jag vet att ingen vågar ge sig på mig.. jag sitter var jag vill. behöver inte se dörren á la jason bourne. :D

2011-09-26 @ 23:14:12
URL: http://danielawesome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0