Dagboksinlägg #34

 Jag fick en liten chock när jag öppnade dagens tio år gamla dagboksinlägg från Lunarstorm. Tomt var det!
 
Titel och datum då det publicerades på Lunar är det enda jag har, själva dokumentet är helt textlöst. Antingen klantade jag till det under själva kopieringsprocessen eller så brann halsen och kinderna av skam redan då och så "råkade" jag ta bort det. Ärligt talat kan jag inte minnas, fast känner jag mig själv rätt så är det andra alternativet mest troligt.
 
Och tyvärr (ja... tyvärr) kan jag för mitt liv inte komma på vad det hela handlade om. Jag vet att jag hade en liknelse i huvudet mycket under gymnasieperioden som handlade om just kuddar. Hur en obekväm kudde i, låt oss säga, ryggslutet till slut kunde vara bekväm, fast ändå inte. Och om kudden plockades bort så kändes det som att något fattades. Kan det vara det här inlägget?
 
Då måste jag ha arbetat in någon slags liknelse som inte fick se tiotalets ljus. Och tur är väl kanske det. Är det någon där ute som har någon aning, en bris av ett minne, någon slags ledtråd, så hojta. Kanske kan vi tillsammans kartlägga vad det hela handlade om.
 
Istället för en dammig gammal text bjuder jag på en riktig relik av en bild:
 
Ey, Wiking!  
 
Kuddkrig
31 december 2002
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0