Spelåret 2012

Året har inte direkt varit fyllt av heta spel jag inte kunnat hålla mig ifrån. Även om det hade det skulle jag haft svårt att ha råd med något. Mitt hushåll har under hela året levt på endast en ordentlig inkomst. Många nöjen har fått strykas till förmån för föräldradagarna man såklart vill ska räcka så länge som möjligt.
 
Wii U, Nintendos nya konsol, släpptes för någon månad sedan och jag har inte varit ett dugg sugen. Faktum är att ingen jag vet om har köpt sig en Wii U. Skönt egentligen, att inte åka på något rännande hypetåg som det blev med deras förra konsol. Även om jag hade haft gott om pengar så skulle jag inte köpt någon. Och ingen annan jag vet om verkar särskilt sugen. Hur ska detta gå Nintendo? (Men jag är riktigt sugen på New Super Mario Bros U)
 
Mycket annat har legat på mina tankar: Playstation Vita med ett flertal spel, Ōkami HD (Yes, det är ute, köp), Syndicate, Spec Ops: The Line och Rock Band Blitz har alla släppts och legat utom mitt räckhåll. Och sådant är livet, är det inte pengar så är det tid som saknas. Men lika glad är jag för det. (Fast Rock Band Blitz blir det när som helst, så låtbiblioteket mitt får sig en skjuts!)
 
Istället har spelåret mestadels bestått av att spela både Assassin's Creed- och Metal Gear Solid-serien från början. Assassin's Creed har jag aldrig spelat förut och ska precis börja med Revelations. Metal Gear Solid har jag spelat hur mycket som helst, men inte i HD! Där är jag mitt uppe i trean, vilket är underbart.
 
Nåväl, när jag som skribent hos FZ blev ombedd att nämna tre spel från 2012 och skriva hundra ord om varje spel blev det väldigt svårt. Vilka spel från i år har jag spelat och tyckt om nog mycket för att ha med på den här listan? Det blev svårt ska jag säga dig. Men det gick!
 
Klicka dig bort till FZ och läs om mina tre bästa spel från 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0