HDiHD #1

Efter en briljant idé följt av en halvbriljant förkortning av konceptet var det dags för genomförandet.


Lördagen den första november 2008 var datumet. Transformers och Iron Man var filmerna vi skulle se. Mjukisbyxor och linne var kläderna vi skulle ha på oss.

LinslusLudde på dagen D

Vad mer än det skulle hända, hur många skulle vi vara och vilka?

I slutet av augusti det året hade Castle Crashers släppts, något som jag länge suktat efter. Då var det fortfarande exklusivt till Xbox360, så jag tog upp det med Ludde som förslag. Det blev ett enkelt beslut. Castle Crashers visade sig senare vara en succé, mina intryck finns att läsa här. Där spelar man fyra spelare samtidigt, så fyra stycken var det vi skulle vara. Vi blev en Viktor, en Ludde och två Andreas.

En ändring i sista minuten gjorde oss till fem stycken. En Daniel hann med på deltagarlistan, så fem stycken blev vi sammanlagt. Så här i efterhand ser jag den händelsen som en föraning på hur HDiHD i framtiden skulle komma att växa exponentiellt och bli stort, större, störst. Det var redan en attraktiv händelse!

Avocado? Måste vara Luddes lansar

När vi samlades klockan elva på morgonen åkte vi allihop direkt och köpte ingredienser för lunch och övrigt onyttigt till kvällen. Lunchidén kommer från min bror och är så enkelt som baguettemackor eller, "lansar", som det kallas. En massa olika pålägg man får välja mellan på sin egna baguette. Till mackorna kollade vi på Transformers, som var bättre än jag trodde (tro det eller ej).

Efter det satte vi igång Castle Crashers, jag blev förtjust på nolltid. Det var precis så roligt som jag tänkt mig.

Till middag beställde vi en Large och en Medium 'Dallas' från Gula Villan i Tumba (Botkyrkas bästa pizzeria). Det var på tok för mycket pizza, det är sådant som händer helt enkelt. Pizzorna fick jäsa i magen samtidigt som vi såg Iron Man, som var ännu bättre.


Och resten av kvällen spenderades i Luddes bruna soffa, spelandes Castle Crashers, ätandes godis och drickandes Cola. En riktigt lyckad dag!

Kommentarer
Postat av: Ludde

Sjukt märkliga proportioner på bilden där :)



HDiHD. Bra skit.

2012-02-23 @ 14:50:59
Postat av: Viktor

Ja, det är nästan lite Lustiga Huset-varning!

2012-02-23 @ 14:57:09
URL: http://viewtifulviktor.se
Postat av: Danielawesome

minns inte alls det som att jag hoppade in i sista sekund.. but hey.. i have been wrong before :D

2012-02-28 @ 01:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0