När som helst så... #2

Nej, ingen bebis ännu heller.

Vi båda väntar otåligt och de senaste dagarna har vi helt utan nåd halshuggit vår kalender. "Allt ska bort!" var ledmotivet då det inte finns något, och då menar jag något överhuvudtaget, som går före sitt barns förlossning. Och fönstret då förlossingen kommer ske (för det kommer den) blir bara mindre och mindre för varje dag.

Jag är på jobbet och min fru går/sitter/ligger hemma. Jag försöker mest få tiden att gå känns det som. Under lunchen tar jag en promenad då solen ändå är framme, jag går ofta och tar mig en sojalatte vid närmsta fik. Den smuttar jag på samtidigt som jag lyssnar på Detroit Rock City med KISS, den enda låten jag hört med dem, men jag är ändå fullt övertygad om att det är deras bästa låt. I mina ögon har KISS alltid varit 99% image och 1% musik, lite som Pussycat Dolls om jag ska vara extremt taskig. Men när jag hörde Detroit Rock City slängde jag de föreställningarna så de flög ut genom fönstret. Hett tips.

Men vänta nu, latte? Som om inte magen är nervös nog som den är nu för tiden? Det struntar jag i, latte är livsnjutning för mig och så är det med det. Och vad gör man sedan inte då var nionde latte är gratis? Snart kanske de börjar känna igen mig också, och då är det verkligen klippt för mig...

På kvällarna äter vi asagod mat, tittar på tv-serier, filmer och då min fru slumrar till går Zelda: Skyward Sword igång direkt. Livet är bra ändå, riktigt bra. Ibland tänker jag att hur kan det bli bättre än så här.

En till tanke jag fått på sistone är vilken episk grej den där snubben som sprang från Marathon till Aten gjorde för länge sedan. Inte nog med att varje storstad världen över årligen har ett lopp döpt efter hans språngmarsch än idag, hans prestation jämförs också fortfarande med påfrestningen att föda ett barn. Helt galet.

Jag lämnar er idag med en bild jag tog natten till Nyårsdagen i år, bilen som stod parkerad bredvid våran hade en väldigt intressant isbildning på sitt tak:

Hade jag haft hipstamatic, instagram eller någon annan "sån där" app på mobilen
så hade det här varit ett utmärkt tillfälle

Kommentarer
Postat av: Inga-Lill

Viktor, härligt att läsa din blogg, gillar att jag får lära känna min svärson ännu bättre genom detta forum.

Vi väntar med er och räknar sekunderna.

När än barnet vill komma är det sååå välkommet!!!!

2012-01-10 @ 14:13:43
Postat av: Christine

Jag älskar att du skriver "för det kommer den", jag börjar nästan tvivla så det är skönt att du är övertygad!



Puss älskling!

Närsomhelstnu!

2012-01-10 @ 15:10:21
Postat av: Hannah

Alltså Viktor. Kiss my ass. VARFÖR och HUR kan du inte gilla Kiss?!!??!?! Kom igen. JA image är det mycket.. men alltså. det är ju delvis det som gör det så underbart! Dessutom är deras låtar asfina :)

2012-01-10 @ 15:48:39
URL: http://hannah.svanteman.com
Postat av: Viktor

Alltså Hannah. Jag skrev ju att jag slängde bort mina tidigare föreställningar om dem, alltså att jag gillar dem. Utöver det hörde jag nyligen att under deras skivinspelningar är det studiomusiker som lirar instrumenten, eftersom resten av bandet inte är tajta nog. Inte särskilt respektingivande.

2012-01-11 @ 09:06:19
URL: http://viewtifulviktor.se
Postat av: Christine

Alltså Hannah, tänk att våga provocera en blivande pappa på övertid! :-)

2012-01-12 @ 14:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0