HDiHD #2

HDiHD #1 var en succé och det skulle upprepas ögonaböj.


Bara drygt två månader senare, den 10 januari 2009, gick HDiHD #2 av stapeln. Det var fortfarande samma deltagare och den här gången skulle vi spela Rock Band till Xbox 360 och kolla på Hellboy och Hellboy II: The Golden Army. I HD naturligtvis, men det har du förstått vid det här laget, eller hur?

Vi körde på samma grej igen till lunch, nämligen lansar. Det går till på det här viset; man köper en stor famn baguetter och snittar upp dem i mindre bitar (Skippa uppsnittningen för hardcorelansar).


Köp sedan en assload av olika tillbehör att plocka från. Till exempel bacon, kyckling, avocado, tomater, mozzarella, skagenröra, sallad och citronpeppar.


Gör sedan dina lansar efter dina behov. Go wild, go nuts, gört bara.


Till lunchen kollade vi då alltså på Hellboy, som jag sett tidigare. Och jag gillar inte Hellboy. Det visade sig senare under dagen att ogillar uppföljaren lika mycket. Lyckligtvis var umgänget i toppklass så det var ingen fara.

Till middag åt vi så mycket Dallas vi bara orkade, igen. Varning: Kolla på bilden nedan endast om du är hungrig, annars är risken att du blir äcklad av eders flottiga höghet.


En av Andreasarna hade med sig sin kompletta Rock Band-uppsättning för allas njutning. Minns jag inte helt fel så var detta min första kontakt med låtsastrummor av den här typen. Starten av ett passionerat förhållande som kulminerade för drygt ett år sedan då jag skaffade mig ett eget trumset till Rock Band 3. 2009 såg det lite annorlunda ut, alltså inga cymbalexpansioner.



 

Men lika kul hade jag ändå! Om inte roligare...

 

Grejen är den att vi var en sådan perfekt grupp människor att spela det här tillsammans! Daniel älskar sång, Andreas_1 älskar bas, Ludde älskar gitarr, jag älskar trummor och Andreas_2 (som ägde allt) alternerade mellan gitarr och trummor. En hel kväll av Rock Band kändes i hela kroppen, det gjorde även allt godis och snacks vi proppade oss fulla av.

 

Under kvällen upptäckte jag låten Monsoon med Tokio Hotel. Jag gillade den riktigt mycket tills jag fick reda på hur sångaren ser ut. Kan man göra så? Döma ut en låt efter att man sett hur artisten/artisterna sett ut? Jag gjorde det iallafall. (Men låten åker igång ibland på Spotify när ingen ser...)

 

Extrapoäng till Ludde som varit väldigt duktig med att ta och spara bilder

 

Annat värt att notera är att den europeiska versionen av Rock Band har ett par exklusiva låtar. Hysteria med Muse är en av dem (suck it Amerika!), men låten New Wave med Pleymo är för alltid ihågkommen i min värld. Pleymo är alltså ett franskt rap- och hardcoreband. Att höra någon verkligen försöka sjunga med i deras texter är något du aldrig glömmer. Nu blir det internt men jag måste faktiskt säga som det är:

 

Paer'frär-bruut!

 

HDiHD #2 var extremt lyckat, trots sämre filmer, förutom en sak: Maten. Vi körde exakt samma mat som förra gången och under middagen märktes det att ingen var särskilt sugen på Dallas, vi bara köpte den för att vi trodde att det var det som HDiHD var. Jag var faktiskt helt insnöad på att lansar och Dallas skulle för evigt vara HDiHD's matintag. Men Ludde spräckte lyckligtvis hål på den tankebubblan genom att, ganska snart efter att HDiHD #2 var över, säga att nästa gång ska vi tänka ut något annat att äta. Förändring är bra!


Kommentarer
Postat av: Andreas G

Shit vad svårt jag hade att hinna med pleymo, hahaha. Tror inte jag har skrattat så hårt, eller någonsin kommer göra igen! "chickarafräää chickarafräää, chickarafräää Paer'frär-bruut!" :D

2012-03-03 @ 23:54:40
Postat av: Fia Nilsson

Nice

2012-03-05 @ 21:06:39
URL: http://www.fiasresor.n.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0