Revanschsugen

Nog för att pappaledighet inte skulle bli som jag för ett år sedan tänkte att den skulle bli, men det här är smålöjligt.
 
Du vet de sakerna jag skulle göra? Spela Super Mario Galaxy 2 en smula varje dag, dricka latte och sånt? Det har snarare varit slemmobilisering, nässpray, räkna/mäta kissblöjor och ta sig genom nätterna. Sedan Juldagen har åtminstone en i familjen varit sjuk, det är en månad imorgon. Sonen fick feber, igen, i förrgår och allt stannar av.
 
Tur i oturen blev min fru sjuk ungefär samtidigt så vi har spenderat mycket tid allihop tillsammans.
 
Känslan som bubblar upp inom mig är suget efter revansch. Att gå på barnvagnspromenad, ta bilen någonstans, träffa människor som en komplett familj, låta sonen få träffa och leka med andra barn, ta en paus från Backyardigans.
 
Det kommer snart, jag vet. Och det kommer bli nice.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hejaheja! Snart så! Och då vill vi gärna hänga med hela familjen och både jag och Joseph aspirerar på föräldraledighetsdejter med dig och david!

Svar: Ja tack med stora bokstäver!
ikto

2013-01-25 @ 22:09:21
URL: http://bakingbabies.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0