Urladdning

Den här sommaren har varit både den bästa och den sämsta i mitt liv.
 
j/k det har bara varit den sämsta.
 
Direkt när jag skrev den meningen kändes det plötsligt mer dramatiskt än nödvändigt. Ingen anledning för oro; jag ska inte rulla runt i självömkan som en lortig gris (plus att det numera är bättre på alla områden). Jag tänkte istället lista alla ljusglimtar som dykt upp längs med vägen, i ingen särskild ordning:
 
  • Gåvor och uppmuntran från vänner.
  • Ödmjuka och förstående arbetskollegor.
  • Alla husägare som bjudit över oss på glass och låtit våra barn svalka sig i deras pool.
  • Träffen med mitt första syskonbarn.
  • Träffen med mina barndomsvänner.
  • Bröllopet då min barndomsvän gifte sig.
  • Min mammas födelsedagsfirande på Lill-Skansen.
  • Beslutet som jag och min fru fattade om hur vår knappt rörda semesterkassa oavkortat skulle gå till hämtmat åt oss och bara oss.
  • Varje enskild El Maco jag tryckt i mig - inklusive kryddiga pommes.
  • Varje enskild iskaffe jag hällt i mig - gärna inklusive några strängar kolasås ovanpå.
  • Stunderna med min fru då vi varit trötta som i övertrötta och kunnat skratta åt vår situation.
  • De korta stunderna jag hållt mig vaken många kvällar för att få mig en fix tv-spel innan sängdags, GTA V har levererat med råge varje gång.
 
Så! Då har jag fått det ur mig, var var jag? Just det, dissikering av mitt tonårsjag med spelrelaterat innehåll invispad däremellan.
 
Det är skönt att vara tillbaka.

Kommentarer
Postat av: mia

Åh eländes... Jag får alltid så starka känslor att jag vill hjälpa er och göra er glada. Jag vet att vissa saker måste man mer bara bita ihop och komma igenom, men lova att säga till om det finns något vi kan göra för er!

2014-08-14 @ 17:15:23
Postat av: Amanda

Jobbig inledning (om än rolig...) men det är inte bara vuxet utan... ja, bäst för en själv att, som du, se det positiva och vara tacksam för det. Om man studerar listan kan man ju nästan få för sig att sommaren var... någorlunda ok!

Svar: Njaaa... Hjärnan har ju en förmåga att sålla bort det kassa och till slut låta endast vackra ting från det förflutna hänga kvar. Men med det sagt vill jag ändå säga att sommaren var kass, trots skinande ljusglimtar.
ikto

2014-09-03 @ 13:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0