Vad hände?

En stunds klarhet innan jag fortsätter i samma lunk som tidigare:
 
Vad hände med bloggen egentligen? De deprimerande inläggen radar upp sig, följt av några enstaka inlägg om spel här och där. Det som tidigare sprudlade av texter om laktosintolerans, hemmasnickeri, principer/tvångstankar, listor och vardag. Var någonstans fumlade jag bort det?
 
Orsak #1: Föräldrarollen tar mer och mer energi, speciellt nu när jag blev tvåbarnspappa för drygt fyra månader sedan, plus att storebrorn hemma bara växer och orden bara sprutar ur munnen på honom. Såklart att föräldrarollen min inte är allt jag är och vill lägga all energi på, men just nu påminns jag ofta om att jag är väldigt ovan att ha hand om två barn. Skönt att vara två om det, ännu skönare att hon jag delar det med gör det så fanatiskt bra. Vad jag ville ha sagt är att när energin tryter så är bloggandet bland det första som ryker, det märkte jag ganska tydligt när jag var pappaledig förra året.
 
Orsak #2: 10-årsperspektivet - att blicka bakåt på mig själv för 10 år sedan och skriva helt ärligt om det - är ett koncept jag är helt såld på. Visst är det både pinsamt och - framför allt - ganska jobbigt att göra det, men samtidigt oerhört befriande. Och om åren 2003, 2004, 2005 och 2006 finns det väldigt mycket att skriva om.
 
Bloggen formas både efter min vilja och livssituation. Förhoppningsvis är det fler än jag som uppskattar det som skrivs just nu, för såhär kommer det mest troligt se ut ett tag framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0