Lactasin

Billigare och bättre

Sista Lactrasetabletten gick åt när vi besökte Ben & Jerry's glasscafé inne på Liseberg. Efter det blev det dags för ett besök på Apoteket. Där inne hittade jag ett alternativ vid namnet Lactasin. Medicinen gör samma sak som Lactrase i exakt samma utförande, nämligen ett vitt pulver i en kapsel.

Men dom här tabletterna är mindre än Lactrasetabletterna vilket gör det möjligt för mig att svälja hela, till och med två stycken samtidigt. Skönt med ett subtilt sätt att få i sig pulvret.

Och så gick dom för nästan halva priset, konstigt det där med läkemedel.

Jag försökte göra en hemmagjord version av bilden, men det gick inte

You take the white pill - the problem ends, you end up in your kitchen eating whatever you want to eat.

You take the red jordgubbsglass or maybe Marabou mjölkchoklad - you're still laktosintolerant and I'll show you how gaser i magen can sound and smell like.

Kommentarer
Postat av: Christine

Min smarta man med sina punchlines och roligheter.

Stolt Fru.

2009-09-17 @ 15:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0