Wayne's lattesmaker

Skönt hak


Efter att ha hängt intensivt på "södra Stockholms skönaste hak" i drygt två månader kan jag härmed ge en recension på alla smaker du kan få i din latte (enligt deras meny iallafall):

OBS! Glöm inte att läsa det finstilta längst ner!

Vaniljlatten
Hur smakar den? Inte bra alls.
Vad gör den för fel? Den smakar vanilj. Precis samma problem som Dr Pepper och Vanilla Coke lider av.
Värd hur många klunkar? Knappt en.

Hasselnötslatten
Hur smakar den? Riktigt gott.
Vad gör den för fel? Ingenting faktiskt. Ett utmärkt alternativ om du vill ha en smaksatt latte utan sötma.
Värd hur många klunkar? Tills koppen tar slut eller kaffet blivit kallt.

Kanellatten
Hur smakar den? Konstigt. Det känns som kanel blandat med sirap, alltså väldigt söt kanel.
Vad gör den för fel? Jag hoppades på en latte med lite smak av kanel. Istället blev det en alldeles för söt version av kanel, inte särskilt gott.
Värd hur många klunkar? Tre.

Karamellatten
Hur smakar den? Sådär

Vad gör den för fel? Den är för söt. Om till och med jag tycker att den är för söt, då är den garanterat för söt. Jag blev mätt på smaken efter ett par klunkar.
Värd hur många klunkar? Ett par, alltså två.

Vitchokladslatten
Hur smakar den? Himmelskt.
Vad gör den för fel? Inte ett dugg, den är komplett.
Värd hur många klunkar? Så många som din mage klarar av, eller så många som din princip tillåter.

*Alla smaker är testade på Wayne's i Flemingsberg. Lokala avvikelser kan förekomma. Det hänger mycket på dom olika mängderna smakextrakt, mjölk och kaffe som blandas i koppen.


Kommentarer
Postat av: Ludde

Då borde alltså jag prova Vaniljlatten? ;)

2010-03-25 @ 21:24:29
Postat av: Simon

Dr Pepper lider inte av att den smakar vanilj. Den lider av att den smakar körsbär.

2010-03-26 @ 09:17:06
Postat av: Viktor

Ludde: Det borde du definitivt göra, den är som skapt för dig!



Simon: Ja, det är sant, körsbär är smaken som kommer först. Men jag tycker mig känna samma hemska smaksensation i eftersmaken som vaniljdrycker ofta ger. Lider gör den iallafall, det är vi överens om.

2010-03-26 @ 11:41:39
URL: http://laktosfritt.blogg.se/
Postat av: Lucas

1. Vanljlatten är bra, men ska den vara riktigt vass vill jag ha den som islatte med sojamjölk.

2. Gällande DrPepper lider den inte av körsbärssmak. Den smakar mer mandelmassa och är för övrigt god :)

2010-03-30 @ 09:09:49
URL: http://lucaslogg.blogspot.com/
Postat av: Viktor

Hmm... vem ska jag tro på, tro på, tro på när, tro på när det är så här? Vad smakar egentligen Dr Pepper?



Du och Ludde är verkligen dom enda i Sverige som gillar Dr Pepper.

2010-03-30 @ 09:17:38
URL: http://laktosfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0