Själarna i Marabous chokladkakor

Choklad är gott. Mjölkchoklad är godare. Marabou mjölkchoklad är godast.

Vad är det?
Jag köper inte en Marabou chokladkaka som är avbruten någonstans.

Varför?
För då har chokladkakan förlorat sin själ. Jag förstår att det här kommer som en chock för dig men varenda en av Marabous chokladkakor har en själ. Och när den bryts första gången så rymmer den och kommer aldrig mer tillbaka.

 

Fast det här exemplet är ingen fara, Apelsinkrokant har nämligen ingen själ


Sen förstår jag att det här också kommer som en chock för dig men döda ting kan även dom ha en själ. Kolla bara på 'Kan du vissla Johanna?', där köper huvudpersonen (som för övrigt frågat chans på min lillasyster och då fått nobben) en cigarr med själ. Aha!

När, var, hur?
Detta gäller endast mig och då jag ska betala för en Marabou chokladkaka. Marabou choklad smakar alltid lika gott, med eller utan själ. Det betyder att jag kan bli bjuden på choklad som blivit bruten av någon annan än jag. Det betyder också att det jag främst betalar för när jag köper en Marabou chokladkaka är att få lämna affären med dess själ intakt.

Hur uppkom det?
Under min crush på högstadiet åt jag lite överdrivet mycket Marabou choklad. Jag använder varje ursäkt jag kan hitta för att stoppa i mig så mycket av deras choklad som möjligt. Ursäkterna blir tyvärr svårare och svårare att hitta då mjölkchoklad ligger på tvåa på min Most Wanted-lista över laktosbovar.

Undantag?
Inte sen jag började med det för drygt 10 år sedan.

Övrigt att tillägga?
Det här med att alla Marabou chokladkakor har en själ, jag tror inte det på riktigt. Jag tycker bara om deras choklad så sjukt mycket.

Princip eller tvångstanke?
Även fast själsnacket är en barnslig ursäkt så kvarstår faktumet att jag inte köper avbrutna Marabou chokladkakor. En princip skulle jag säga, trots att det för dig kanske ser ut som en tvångstanke. Den får stanna.


Kommentarer
Postat av: mia

Jag håller med dig. En bruten chokladkaka är liksom besudlad på något sätt. Aldrig i livet att man köper en sån!

2010-01-09 @ 09:08:45
URL: http://miafernando.blogg.se/
Postat av: Viktor

Yes!



En som samtycker!

2010-01-09 @ 12:34:53
URL: http://laktosfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0