Det sista jag tänker skriva om Dante's Inferno

Tidigare inlägg här och här.

Jag nämnde tidigare att Lucia skulle få en alldeles egen expansion i det här spelet. Jag sa även att jag nästan var tvungen att spela igenom den. Tråkigt nog.

För det fanns egentligen ingenting att spela igenom. Vad det bjöds på var en 15 sekunders lång filmsekvens där helgonet Lucia berättar lite kort om sig själv, därefter bjöds det på en baneditor och möjligheten att dela med sig av sina banor online. Med baneditor menar jag möjligheten att forma sina egna vågor av fiender i ett och samma rum. Med online menar jag att av alla banor som läggs upp av spelare världen över är 95% designade så att man så enkelt som möjligt låser upp dom olika troféerna som följer med den här icke prisvärda expansionen. Ingen utveckling av handlingen eller karaktärer.

Självklart föll jag ändå för det.

Där satt jag och jagade medaljer i olika utmaningar som inte var ett dugg kul. Till slut fick jag tillbaka blodet i hjärnan och insåg att så här kan jag inte tortera mig själv bara för att kunna skryta om det efteråt. Det blir som att skryta om hur tråkigt jag haft.

Utöver detta gick också att spela som Lucia. Hon hade vingar och kunde hänga kvar i luften ett tag. Annars var det typ samma kontrollschema för henne som för Dante. Inget att höja sina ögonbryn för, förutom det faktum att hon kunde SKJUTA LASER UR SINA ÖGON. Det förstörde den image av Lucia som det ägnats hela femton sekunder åt att bygga upp.

Hallå där, du har exakt samma vapen som Dante!

Nej, det var verkligen inget att hänga i julgranen. Bortkastade pengar.

Jag tog även hem en expansion som var en extra bana med nya fiender (påstod dom). Helt värdelös bana, exakt samma fiender med nya kläder på sig, 35kr fattigare och två troféer rikare.

Vi får se om det kommer en uppföljare till det här spelet som jag ägnat så många fler timmar på än jag egentligen velat. Det kommer jag säkert spela minst lika mycket. Nu har jag iallafall fört vidare kunskapen till er läsare!

Kommentarer
Postat av: daniel

tack för att du spelar spel som vi inte vill spela åt oss så att vi slipper och kan gå och kolla på filmer som inception istället!

2010-07-24 @ 00:38:02
Postat av: Anonym

tack för att du spelar spel som vi inte vill spela åt oss så att vi slipper och kan gå och kolla på filmer som inception istället!

2010-07-24 @ 00:38:52
Postat av: daniel

shit vad keff kommentargrejjen är!!!!!!!!!

2010-07-24 @ 00:39:36
Postat av: MOOOLLYS

Godnatt och sov så gott! :D:D

2010-07-24 @ 01:18:41
URL: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: Jennyh ♡ Malta, mode & chihuahua

allt bra med dig?



ps. har en tävling i min blogg om du är intresserad.. örhängen i form av vingar :)

http://jennyh.se/2010/july/fly-with-me.html

2010-07-24 @ 01:22:40
URL: http://jennyh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0