Avklarat spel: Resident Evil 5

 
Jag försökte länge att tycka om Resident Evil-serien, jag försökte verkligen. Det var troligtvis en blandning av den kassa styrningen och alla stela pussel som höll mig tillbaka.

Allt detta var innan del fyra kom och rockade min värld. Resident Evil 4 är ett sånt där briljant spel som du spelar tills du klarat det, punkt slut. Ett fantastiskt spel, det bästa spelet jag spelade 2005.

Nu har jag klarat femman och det är i stort sett Resident Evil 4 HD i Co-op. Det hade jag ingenting emot alls, det var ett nöje att spela det. En stor del av det nöjet var just samarbetsläget, att klara spelet med en vän och det var precis så jag tog mig igenom det. Jag, sittandes i min soffa och min vän, sittandes i sin soffa (var det Linköping?) körde vi och det var verkligen jätteroligt.

Äntligen fick jag också användning av mitt Sony Headset jag fick i julklapp av, tro det eller ej, min svärmor.

Ja, du hörde rätt, svärmor!

Resident Evil 5 gjorde inte särskilt mycket nytt utan återanvände mycket från fyran och putsade upp det till HD. Men att få uppleva glädjen tillsammans med en vän gör hela upplevelsen svårslagen.

Också värt att nämna, inte sen jag klarade Twilight Princess 2007 har jag fortsatt spela ett spel efter att jag klarat det, Resident Evil 5 ändrar på det. Jag och min vän bestämde redan halvvägs in i spelet att vi direkt efter att ha klarat det börjar om igen på en svårare svårighetsgrad.

Jag rekommenderar Resident Evil 5 starkt.

For the record, Resident Evil handlar inte längre om skräck, det är numera endast ren action.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0