Ostbågar

Jag och min fru ägnar gärna en kväll åt att konstant föra handen fram och tillbaka mellan skålen full av ostbågar och den vidöppna munnen. Självklart gör vi regelbundna vätskekontroller bestående av Coca Cola (ostbågar och Coca Cola är gifta och kommer leva lyckliga alla sina dagar). Oftast äter vi tills någon av oss börjar må dåligt... konstigt det där med frosseri.

"Jag mår faktiskt ganska dåligt när jag ätit ostbågar" tänkte jag sist vi hade proppat i oss. Värt att nämna är att jag blivit bättre att skilja mellan 'för mycket av det goda'-dålig och laktos-dålig.

Så jag tog mig en titt på förpackningen och gissa vad stod som ingrediens nummer 5?

Mjölksocker såklart! (går även under namnet laktos).

Jaha... det var ju tråkigt. Tills jag blivit av med min intolerans (för Gud helar och upprättar) så får jag trösta mig med dessa punkter:

  • Jag får kass andedräkt av ostbågar.
  • Ostbågar fastnar på, i och mellan alla mina tänder.
  • Ost som snacks liksom? Hur går det ihop?

...Nåväl, vad är en skål med ostbågar framför TV:n?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0