R.I.P. GRIN 1997-2009

En guldtand för varje spel

Min tidigare arbetsgivare, GRIN, har gått i graven. Deras hemsida, för ett par dagar sedan en snygg, respektingivande hemsida som varje företag har, är nu bara en logotyp och ett avskedsbrev.

Det är med en klump i halsen jag läser dom båda brödernas, grundarna, sista ord till spelvärlden. Det här är en enorm tragedi som jag innerligt sörjer.

Utöver ett drömjobb i 19 månader så gav GRIN mig många skratt, många vänner och många stunder jag aldrig kommer glömma. Företagsresan med min bror till E3-mässan i Los Angeles förra året var en dröm som gick i uppfyllelse, även det har jag GRIN att tacka för. Jag älskade verkligen mitt jobb!

Att jag själv fick lämna företaget på grund av arbetsbrist redan i Maj är troligtvis Guds nåd, så jag fick ett par månader att distansera mig från företaget. Annars hade jag varit helt förkrossad vid det här laget.

Tyvärr tillhör jag det fega manssläktet så några tårar har jag inte kunnat unna mig, även fast jag velat. Lyckligtvis har jag en underbar empatisk fru som ikväll har fällt tårar för oss båda.

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh, det var verkligen ledsamt! Beklagar, eller vad man nu ska säga.

2009-08-14 @ 06:25:45
URL: http://miafernando.blogg.se/
Postat av: Danielawesome

Bionic commando, bionic commando rearmed, ballistics, bandits, ghost recon: advanced warfighter.. men gjorde ni inte tvåan till graw också?

2011-01-31 @ 14:07:49
URL: http://danielawesome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0