Varför är jag kristen?

Förvänta dig inget snillrikt eller klämkäckt nu, jag ska helt enkelt försöka svara på frågan:

Varför är jag kristen?

Och svaret är inte klurigare än; att det är så jag vill leva mitt liv. Jag vill leva mitt liv tillsammans med den enda levande Guden. Utan Honom är jag förlorad, utan Honom har jag inget syfte, utan Honom vet jag inte vad livet är till för. Tack vare vad Jesus gjorde för mänskligheten så är det möjligt att få leva ett liv tillsammans med Gud.

Det bästa är att det är helt upp till mig, min fria vilja. Det finns egentligen inga måsten, ingen skuld och ingen skam. Jag har själv valt att följa Jesus och bli mer lik Honom för varje dag som går.

Att älska alla människor, att ge av mig själv och mina resurser, att vara ärlig. Varje dag lär jag mig något nytt inom dessa områden.

Jag får ibland höra att det bara är svaga människor som behöver Gud och jag kan inget annat än hålla med. Det är just för min svaghet som jag behöver Gud. Jag behöver en klippa att luta mig mot när livet är svårt och när människor omkring mig förändras. Gud är konstant, Han är densamme, Honom kan jag alltid lita på.

Så igen; varför är jag kristen?

För att ha någon att alltid lita på.
För att kunna bli en bättre människa.
För att Jesu offer helt enkelt inte går att förneka och därav inte heller tack nej till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0