Avklarat spel: Pixeljunk Eden

I det här spelet styr du små bladlöss som ska samla pollen i små behållare för att sedan se blommor och andra växter blomma ut. Du kan sedan klättra på dessa nya växter för att nå nya höjder och samla fler saker. Spelet fick snabbt smeknamnet "pollenspelet" av mig och vännen jag spelade med.

Pixeljunk Eden, eller pollenspelet, går att spela upp till tre samtidigt. Inte fyra, vilket är ganska konstigt. Vi var två som spelade det och spelet var ganska svårt i vissa perioder. Inte svårt på det normala sättet att det blev svårare ju längre man kommer i spelet. Det var istället svårt någonstans i mitten och blev sedan lättare igen lagom till slutet. Kanske för att vi blev bättre på det, jag vet inte. Man kan hoppa, svinga sig i silkestråd och... det var allt. Men det är inte enkelt för det.

Spelet har en egen look och skön musik. Tyvärr introducerade det lite för lite nya spelmoment under spelets gång för att hålla intresset uppe. Inlärningskurvan gick lite upp och ned då banorna i mitten var mycket svårare än banorna i slutet.

Det är två spelare på bilden, hitta dom!

Det var ett ganska bra spel som var värt att spela igenom, men i slutet kände vi båda två att vi bara ville klara det så vi kunde gå vidare till nästa spel. Borderlands låg nämligen och väntade på oss i horisonten. Så, nu är vi klara med det och är mitt uppe i Borderlands.

Nämnde jag också att pollenspelet var det första spelet till Playstation 3 som släpptes med troféer? Word.

Kommentarer
Postat av: Daniel

läst

2010-02-09 @ 19:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0