Jag hoppas på ett Queen: Rock Band

Queen är ett av mina favoritband. Fyra av deras låtar spelade på mitt bröllop. Inte många band skulle passa bättre som Rock Band-spel än Queen. Starka melodier och glammig arenarock med en sångare som skrivit sig själv i historieböckerna.

Du vet väl vad Rock Band är? Man sitter med en massa plastinstrument, trycker på knappar i takt med olika färgkombinationer och tillsammans bygger upp musiken med hjälp av karaokesång. Ett asroligt tv-spel alltså. Själv älskar jag trummorna.

Beatles fick ett eget Rock Band-spel 2009, proppat med Beatleslåtar. Green Day får ett som släpps i Sverige när som helst nu (11 juni i England). Metallica fick ett eget 2009 (gick under Guitar Hero-märket men är i princip samma sak) och nu är det banne mig dags för Queen att få ett.

 

Snyggingar



Läste på DN.se att bandet firar 40 år under 2011. Brian May, gitarristen i bandet, nämner att i samband med firandet vill bandet släppa sina samlade verk på nytt i någon form:

"Jag vill inte säga exakt hur vi gör det, men det handlar väl om 150 till 200 låtar".

150 till 200 låtar är lite väl mycket för ett Rock Band-spel, men det är lite väl mycket för alla möjliga format. Med hjälp av Rock Band kan bandet föreviga sig själva på ännu ett sätt samtidigt som man når ut till en ny publik. Jag skulle i alla fall köpa det utan att blinka.

Jag håller tummarna för att jag har rätt.

Läs artikeln här.

 

(Kollade precis in en annan artikel där han säger rätt ut att dom ska släppa ett Guitar Hero: Queen. Inget officiellt uttalande från någon utvecklare än dock)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0