WarioWare - Do It Yourself recenserat

Hur betygsätter man ett spel som är hälften spelande och hälften skapande? Räknas båda delarna som spel?

Att skapa egna små spel i en genomarbetad editor är säkert kul för vissa, men jag kom aldrig på mig själv att längta till att spela WarioWare - Do It Yourself. Men att editorn är otroligt bra kan jag inte bortse ifrån, det är faktiskt ett bra spel tillfälle att skapa egna småspel. Spelutveckling kräver tålamod! Jag kanske bara är ovan att behöva kämpa mig till spelglädje för en gång skull. Nu för tiden mulas man med så mycket spelglädje som möjligt så fort som möjligt, helst innan huvudmenyn. Snart kommer det väl komma fyrverkerier ur spelfodralet så fort man öppnar det.

Som sagt, det tar sin tid och detta pysslande passar inte alla. Hur som helst är det bra! Om jag är kluven? Det stämmer bra det, men det är jag på grund av att jag ännu inte fått ett riktigt svar på första frågan i det här inlägget.

Min recension är nu uppe.


Kommentarer
Postat av: Daniel

bra jobbat

2010-05-09 @ 18:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0