Korrekt marknadsföring

Jag hittade ännu en väldigt rolig artikel på GamesRadar (som vanligt), där de tog upp fula och missvisande spelomslag. Det absolut roligaste var det här omslaget till något halvdåligt jägarspel:

 

De tyckte att det var väldigt konstigt att en björn och en ren (tror jag i alla fall) skulle forma en tillfällig allians för att kunna genomföra en unison attack genom att dyka fram bakom en sten. Om man istället skulle tolka bilden bokstavligt skulle titeln på spelet istället se ut så här:

 

 


Väldigt väldigt roligt, jag skrattar fortfarande!

Kommentarer
Postat av: Ludde

haha, ja, den var faktiskt väldigt ful.

Men som trogen läsare måste jag ändå ifrågasätta (som vanligt) på gamesradar?

Har inget som helst minne av att du länkat till dem förut? :O



2011-01-11 @ 18:36:22
Postat av: Viktor

Det har hänt åtminstone en gång tidigare. Men ingen fattar nog hur mycket tid jag spenderar på GamesRadar och slukar deras helt fantastiska artikelarkiv.

2011-01-12 @ 13:35:59
URL: http://viewtifulviktor.se
Postat av: Ludde

Tur att din arbetsgivare inte läser din blogg då ;)

2011-01-12 @ 16:24:22
Postat av: Viktor

Jag kan inte tänka mig någon bättre syssla samtidigt som man sitter och viker hundratals fakturor

2011-01-13 @ 10:13:23
URL: http://viewtifulviktor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0