Det här med ordvitsar

Jag kom och tänka på det här då en anonym läsare lämnade en ordvits efter sig under ett av mina inlägg.

Att inte gilla ordvitsar handlar inte om att tycka att de alltid är tråkiga. Nej, att inte gilla ordvitsar är ett beslut man fattar tidigt i sitt liv, sen fastnar den åsikten. Ungefär som hur fotbollsälskare väljer sitt favoritlag tidigt i livet och sedan försvarar dem livet ut.

Så är det med den saken, jag gillar inte ordvitsar. Jag himlar med ögonen och skakar på huvudet åt ordvitsar, även dem som är bra.

Princip eller tvångstanke? Nää, jag orkar inte gå in på det.

"Did you win? I get a cut", din girige gamle gubbe

Så passa dig för hur du slänger ordvitsar runt omkring dig. Dr. Wily hör dig och han ligger i bakhåll, väntandes med sina 86 mästarrobotar.

Kommentarer
Postat av: Ola

Helt sant, så var det på mitt gamla jobb... alla drog ordvitsar och jag vrålade alltid att jag skulle säga upp mig om de fortsatte :D

När de fick mig att dra ordvitsar omedvetet var det sista droppen! :P

2011-03-09 @ 15:25:35
Postat av: Viktor

Så då sa du upp dig med omedelbar verkan?

2011-03-10 @ 09:44:16
URL: http://viewtifulviktor.se
Postat av: Ludde

Än idag kan man höra Ola slå ut sina aggressioner på det stackars trmmsetet

2011-03-14 @ 15:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0