The Legend of Zelda: A Link Between Worlds recenserat

 
Idag släpps The Legend of Zelda: A Link Between Worlds i Sverige. Det är den första direkta uppföljaren till det 21 år gamla The Legend of Zelda: A Link to the Past, av många ansett det bästa Zeldaspelet (även det bästa spelet till Super Nintendo, om inte det bästa spelet) någonsin. Vad alla åtminstone kan hålla med om är att A Link to the Past har stått emot tidens tand och åldrats oändligt bra.
 
Är den här uppföljaren så bra då? Är det inte bara ett billigt PR-trick att försöka associeras med ett av världens mest älskade TV-spel? Är det något som gör 3DS:en till något man måste ha?
 
Egentligen är det dumt att fråga mig, jag går bananas varje gång det släpps ett nytt Zelda. Jag älskar hela serien och det enda Zeldaspelet (av Nintendo) från de senaste 20 åren jag inte blivit helt kär i är The Legend of Zelda: Spirit Tracks. Jag blir alltid en Nintendofanboy när ett nytt Zelda släpps.
 
Skämt åsido, vill du hemskt gärna veta vad jag tycker så är min första recension på 18 månader uppe nu.
 
Spoiler Alert: Jag älskar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0