Maxad REX

När man har levt sparsamt under en längre tid blir man mindre och mindre girig och egoistiskt. Vilket är bra. Något som inte är bra är då funderingarna kring födelsedagspresenter och julklappar till en själv. Tanken med presenter är att vara något till just en själv. Man ska inte tänka vad hushållet behöver, eller vad andra kan dra nytta av den.

Nej, att önska sig presenter av sådan karaktär är att missa poängen. Det ska vara något som endast är för en själv och nödvändigtvis inte något man behöver. Jag måste träna på detta. Med den uppenbarelsen fräscht i minnet har jag hittat en fet pryl som egentligen är inget att ha. 

Idag är det två månader tills jag fyller 25. Ett strålande tillfälle att önska mig något egentligen helt onödigt men som ändå stimulerar mina 'vill ha'-nerver så jag knappt kan sitta still. Se det som egoterapi, se det som en liten pojkes fantasi i en manskropp, det är upp till dig.

Den är nästan en halvmeter hög

Jag önskar mig den här extremt detaljerade Metal Gear REX-modellen. Maskinen som spelet Metal Gear Solid (världens bästa spel enligt mig) kretsar kring. I spelet kan den kan ta sig fram i kraftigt kuperad terräng och självmant skjuta iväg atombomber. Så, nu vet du det.

En pryl i den här storleken skulle jag inte ens kunna ha stående hemma. Jag skulle behöva vänta tills vi bor större för att ha den uppställd i all sin prakt; ståtlig, mäktig och dyr.

Inte nog med att den är så dyr som den lär vara (typ 200-300 dollar), den har inte ens lagts upp till försäljning ännu. Personerna bakom prototypen har en hemsida där produkten inte ens är upplagd. Det pekar åt att den kommer säljas i begränsad upplaga i början av 2010. Det kliar i hela kroppen när jag tittar på den, på ett positivt sätt.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Varför inte spendera sådana pengar på något som skapar minnen, t.ex. en resa?

2009-12-06 @ 11:51:15
Postat av: Viktor

Det är den ständiga konflikten med presenter; Vill man ha något som består eller något som skapar minnen? Attityden skiftar nog mellan dessa två under livets gång. Jag är kvar på den omogna sidan (läs: Jag vill ha prylar!).

2009-12-06 @ 19:46:19
URL: http://laktosfritt.blogg.se/
Postat av: Amanda

:) Ja, smaken är som baken! Kanske är för att jag vet att saker som denna aldrig skulle på plats i en resväska...

2009-12-07 @ 10:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0