Prolaktas - dag 12 och 13

Biosnacksen gick bra, tills morgonen efter. Det var nämligen en katastrof, men det hade inget med laktosen att göra. Chips har bara en sådan effekt på min kropp, jag blir som uttorkad dagen efter. Jag får ta varannan vatten hädanefter blinkande smiley. Annars prövade jag lite praliner, kladdkaka och vispgrädde under dom sista två dagarna, allt gick utmärkt.

Men testperioden av Prolaktas är iallafall över! Jag är imponerad, väldigt imponerad. Imponerad nog att beställa hem ett testpaket till och pröva lite dubbeldoser för att se hur det funkar. Det hamnade i vår brevlåda imorse. Glass i stora lass here I come!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det verkar som om allt du provar faller under ramen för onyttligheter... vilka effekter har det på kroppen?

2010-02-23 @ 10:26:13
Postat av: Viktor

Var det en retorisk fråga eller ville du att jag skulle svara på den?



Vad för effekt onyttiga saker har på kroppen kortsiktigt är energikick snabbt följt av ett sockerfall. Långsiktigt blir man troligtvis fet, får diabetes, åderförkalkning, kanske till och med hjärtattack beroende på hur mycket man konsumerar och hur länge man gör det.



Anledningen till att jag nästan bara testar onyttiga saker har två anledningar:



1. Det är dom onyttiga sakerna som varit svårast att ge upp när jag tidigare undvikit laktos. Det är mycket på grund av den saknaden som fått mig att hitta lösningar för att börja äta dom igen.



2. Laktoshalten är mestadels mycket högre i onyttiga saker (så som gräddiga efterrätter, mjölkchoklad och glass) och därför är det mycket enklare att märka om medicinerna har någon effekt.

2010-02-23 @ 11:52:14
URL: http://laktosfritt.blogg.se/
Postat av: Daniel

läst

2010-02-23 @ 12:37:39
Postat av: Micke

Jag använder också prolaktas, och tänkte bara, det är ju inte någon 'medicin', utan är klassat som alla laktosfria produkter och sånt under långa namnet 'livsmedel för särskilda näringsändamål'. Jag tycker de e viktigt då många är rädda för att äta mediciner i 'onödan' och innehållet i dessa tabletter är så vitt jag läst, helt naturligt.

2010-02-23 @ 19:46:59
Postat av: Viktor

My bad, medicin var fel ordval.

2010-02-23 @ 21:57:54
URL: http://laktosfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0