Prolaktas - dag 3

Nu gäller det, skarpt läge.

Jag började dagen med en kapsel Prolaktas. Nu tjöur vi! tänkte jag.

Frukost: Ett äpple. Inget konstigt med det.

Lunch: BigMac & Co med plusmeny och här börjar det intressanta. Vanligtvis mår jag ganska dåligt ett par timmar efter ett besök på donken men nu blev det minimalt med konsekvenser under eftermiddagen. Hoppet växer, funkar verkligen det här?

Middag: Canneloni (grädde och ost) och ostpaj till varmrätt. Chokladpudding, grädde och.... glass! Ja, hoppet i mig hade hunnit växa till sig ordentligt ända fram tills hallonglassen var serverad framför mig. Det blev två portioner. Kanske inte den bästa idén att utsätta min nyrekryterade bakteriearmé för ett eldprov på sin första arbetsdag. Det gick ändå ganska bra, jag känner helt klart av glassen nu men jag har ändå en bra känsla i magen. Fast det kanske är glassen som ligger bakom den känslan...

Prolaktas har helt klart potential, det ska bli intressant att se hur jag reagerar på olika mycket laktoshaltig kost.

Stay tuned!

Kommentarer
Postat av: Ludde

Haha!

Kan ha varit lite övertro på ditt intag där.

Det var inte nådigt!

Men det kändes bättre än vanligt iaf? :O

2010-02-11 @ 01:50:00
Postat av: Johan

Det läskiga med dessa tester är att man får följa med lite för nära tarmrörelserna. Man förväntar sig att när som helst bli attackerad av detaljer kring det där som rimmar på popcornets alter ego.

2010-02-11 @ 21:05:04
Postat av: Viktor

Ludde: Men det finns väl inga spöken i våra moderna tider? Ja, det kändes annorlunda. Jag mådde helt klart bättre än annars. Det kanske blir två kapslar dom dagar jag vet att glass kommer serveras.



Johan: Din rebus tog mig flera minuter att komma på, men jag löste den! Du anar inte hur många gånger jag suddar hela meningar när jag skriver om detta. Jag försöker hålla det på en tämligen rumsren nivå.

2010-02-11 @ 21:54:13
URL: http://laktosfritt.blogg.se/
Postat av: Daniel

läst och funderar nu på att beställa hem ett paket :P

2010-02-13 @ 01:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0