Prolaktas

Hör och häpna, sitter ni ner och stoppa pressarna på en och samma gång!

Jag var inne på ett forum som diskuterade laktosintolerans, ett av inläggen skrevs av en kille som testat Prolaktas i ett par månader och var helt sjukt nöjd med det. Han länkade vidare till hemsidan där det såldes och jag blev direkt intresserad:

http://www.laktas.se/

Prolaktas är tabletter som inte bara innehåller laktasenzymer (som många andra hjälpmedel endast innehåller) utan även probiotikan bacillus coagulans. Den här nyttiga bakterien bosätter sig i tunntarmen och lever där mellan tre och fem dagar. Det är dock deras 24 första timmar vid liv som är mest intressanta, då är nämligen dessa bakterier en hejare på att bryta ner laktos.

Det betyder alltså att om jag tar en (eller kanske två) tabletter varje morgon så har jag en armé i min tunntarm som tar kål på laktos och allt vad det heter under resten av dagen.

Visst är det enkelt att bli skeptisk av en halvdan hemsida (supermegajätteful enligt vissa kan jag tänka mig), men när jag hittade samma produkt på Apotekets hemsida så var allt klappat och klart. Jag har precis beställt ett testpaket på två veckor för 40kr.

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Ludde

oj. Den var sannerligen superdupermegaful..



Och ny design ser jag, fräsigt!

2010-01-31 @ 01:59:20
Postat av: Viktor

Superdupermegalufo tycker hemsidan är superdupermegaful. Jag tänkte att den skulle sticka i ögonen extra mycket hos vissa. Jag tycker "bara" den är ganska ful.



Ja, ville öppna upp bloggen litegrann. Det gröna kändes till slut instängt och lite svårläst. Kul att du gillar den! (Om nu 'fräsigt' är positivt)

2010-01-31 @ 14:45:23
URL: http://laktosfritt.blogg.se/
Postat av: Ludde

Jag är en sucker för blått, så jag gillar den ;)

även om jag inte hade några som helst problem med den förra designen heller.

Fast visst var allt centrerat då? Jag känner mig lite vilsen, haha

2010-02-01 @ 01:52:43
Postat av: Viktor

True, true. Allt var centrerat då.



Grejen är så att jag har bara valt en färdig design från en lista av 15 stycken, så jag kan inte ta några credd alls. Jag bara bytte genom att klicka med musen. Anledningen var nog att jag har läst många andras bloggar som hade just den gröna designen...



Jag får någon gång ta hjälp av en webdesigner och ge bloggen ett helt unikt utseende.

2010-02-01 @ 07:49:19
URL: http://laktosfritt.blogg.se/
Postat av: Daniel

ganska sugen!

2010-02-08 @ 17:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0